سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمام التراسونیک چیست؟

زمان تمیز کردن یک پاک کننده حمام التراسونیک متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. متأسفانه هیچ پاسخ ساده ای وجود ندارد که همه شرایط را پوشش دهد. با این حال، به طور کلی، شما قادر خواهید بود اکثر قطعات را با چیزی بین 2 تا 10 دقیقه تمیز کردن و تا 20 دقیقه برای چیزهای به خصوص کثیف تمیز کنید.

در عرض چند ثانیه نمی توانید اشیاء را به اندازه کافی تمیز کنید. تمیز کردن حمام التراسونیک فرآیندی است که نیاز به زمان دارد.

بیایید به برخی از عواملی که بر مدت زمان قرار گرفتن یک قطعه در یک پاک کننده حمام التراسونیک تأثیر می گذارد نگاه کنیم.

نوع آلاینده های روی جسم. آلاینده های مختلف نیاز به زمان تمیز کردن متفاوتی دارند.

آلاینده‌های شل مانند گرد و غبار، براده‌های فلزی و دوده به راحتی جدا می‌شوند، زیرا مولکول‌های آن‌ها به شدت با سطح جسم تعامل نمی‌کنند.

چربی، روغن و موم بیشتر طول می کشد تا پاک شوند. مولکول های آنها با فلزات و پلاستیک ها پیوند ایجاد می کنند و گاهی اوقات نیز با یکدیگر پیوند ایجاد می کنند. این پیوندها ابتدا باید توسط نیروهای حباب های منفجر شوند قبل از اینکه آلاینده ها از بین بروند، شکسته شوند.

از بین بردن رسوبات کربن، زنگ زدگی و سایر اکسیداسیون ها سخت ترین هستند و بنابراین به بیشترین زمان تمیز کردن نیاز دارند.

فرسایش حفره ای فرآیندی است که به مواد پایه یک جسم آسیب می رساند. زمانی اتفاق می‌افتد که پس از انجام فرآیند تمیز کردن، جسمی برای مدت طولانی در یک پاک‌کننده التراسونیک باقی بماند. حفره های کوچکی روی سطح جسم ظاهر می شود که اگر به اندازه کافی بدتر شود، در واقع می توانید با چشم غیر مسلح شروع به دیدن کنید.

برخی از مواد بیشتر از سایرین در معرض فرسایش حفره ای هستند. اجسام با سطوح صاف نرم به ویژه آسیب پذیر هستند، به عنوان مثال آلومینیوم صیقلی. مواد نرم دیگری که واقعاً نباید برای مدت طولانی تمیز شوند، برنج، سرب و پلاستیک های خاص مانند پلاستیک های تقویت شده با فیبر کربن هستند.

به طور مشابه، هنگام تمیز کردن عنبیه لنز دوربین در یک پاک کننده حمام التراسونیک نیز باید مراقب باشید. ماندن آن برای مدت طولانی می تواند باعث آسیب به پوشش تیغه های دیافراگم و ایجاد نقاط روشن شود.